ZS-Załubice
ZS-Załubice (wiecej)

Wycieczki

Zielona szkoła kl. I - III S.P.

Sprawozdanie z Zielonej Szkoły

W tym tygodniu my - dzieci ze Szkoły Podstawowej w Starych Załubicach wyjechaliśmy na wycieczkę do hotelu Kozioł, który znajduję się w Puszczy Piskiej, położonej na pograniczy dwóch regionów: Mazur i Podlasia. W poniedziałek, kiedy dojechaliśmy na miejsce, zakwaterowaliśmy się w pokojach i poszliśmy na obiad. Potem był turniej mini golfa, oraz zjazd kolejką tyrolską. Wieczorem zjedliśmy kolację. We wtorek po śniadaniu mieliśmy trochę wolnego czasu. Wtedy bawiliśmy się na placu zabaw. Potem były zajęcia kulinarne-piekliśmy rogaliki. Następnie był obiad, później była zabawa. Natomiast po kolacji, w dalszej kolejności była dyskoteka i ognisko. Ostatniego dnia- czyli w środę- po śniadaniu podsumowaliśmy wyjazd i pojechaliśmy jeszcze do Galindii, wioski, w której mieszkali kiedyś Galindowie. Następnie wróciliśmy do szkoły, zajeżdżając po drodze do McDonalda. Wycieczka bardzo mi się podobała i chciałbym jeszcze kiedyś odwiedzić to miejsce.

Mikołaj Borys, uczeń kl. III A

Galeria: http://zs-zalubice.samorzad.pl/index.php?dzial=galeria2&kat=364&a=1

Wycieczka do Wołomina kl. IV i VI a

Sprawozdanie z wycieczki

Dnia 27 marca 2017 roku odbyła się wycieczka do Wołomina dla klasy 4 i 6a.

Wyruszyliśmy o 8 rano. Najpierw pojechaliśmy do kina na projekcje filmu pt. „Piękna i Bestia”. Jest to urocza opowieść o Bestii i niezwykłej dziewczynie, która swoją szczerą miłością potrafiła złamać zaklęcie. Działo się to, tak: pewnego razu ojciec dziewczyny wyruszył w podróż, niestety zgubił się i trafił do zamku Bestii. Tam został uwięziony. Córka -Bella ruszyła jego śladami. By go ratować postanowiła zamieszkać w tym ponurym miejscu. Wkrótce dziewczyna odkryła tajemnicę zamku – okazało się, że pałac to rodzaj więzienia dla Bestii i jego służby. Kiedyś Bestia była księciem, a zaklęcie, które rzuciła czarodziejka, to kara za próżność i egoizm. Dla Bestii była jednak jeszcze nadzieja - musiała go pokochać dziewczyna, która odkryje w nim prawdziwie ludzką istotę. Tak też się stało. Bella i Bestia zakochali się w sobie i żyli długo i szczęśliwie…

Film był naprawdę piękny.

Po kinie pojechaliśmy do Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Zofii Nałkowskiej w Wołominie na lekcję biblioteczną. Zwiedziliśmy czytelnię dla dzieci i młodzieży oraz dla dorosłych. Poznaliśmy zasady korzystania z katalogów bibliotecznych. Obejrzeliśmy książki.

Na koniec wycieczki udaliśmy się do cukierni na pyszne pączki.
Wróciliśmy o godz. 13.30. Było bardzo fajnie i ciekawie. To był najlepszy poniedziałek w tym roku.

Gabriela Król

uczennica klasy 6a

galeria zdjęć:

style="margin-bottom: 0cm; line-height: 150%;" align="JUSTIFY">

Lekcja W-F na Torwarze

Sprawozdanie z wycieczki dnia 23 listopada 2016 r.

Dziś byliśmy na wycieczce na Torwarze. Było bardzo interesująco. Na samym początku patrzyliśmy jak inni grają. Chwilę później przyszedł czas na nas. Najpierw był trening, który był ciekawy. Było kozłowanie, rzucanie do bramki i oczywiście to i to razem. Jeszcze później graliśmy w piłkę ręczną. Kiedy już zagraliśmy mogliśmy dostać autograf od znanych sportowców. Na koniec poszliśmy do autokaru.

Było naprawdę fajnie. Jeszcze dostaliśmy koszulki. Tak zakończyła się nasza wycieczka.

Justyna Sieradzka, klasa III A

Wycieczka do TVP kl. V i VI A

W dniu 21.X.2016r. uczniowie klasy V i VI a, pod opieką wychowawców: Agnieszki Kowalczyk i Magdaleny Kaczor, wzięli udział w wycieczce do Warszawy. Pierwszym jej punktem było zwiedzanie gmachu Telewizji Polskiej. Mieliśmy tę możliwość dzięki uprzejmości Pani Olgi Rowickiej, która zdobyła wejściówki. Oprowadzani przez przewodnika zobaczyliśmy jak „od kuchni” wygląda praca i jak powstają popularne programy. Byliśmy w studio „ Pytania na śniadanie”, w reżyserce oraz w muzeum telewizji. Największe wrażenie wywarła wizyta w studio nagraniowym teleturnieju „Jaka to melodia”, w którym trwała przerwa w nagraniu.

Kolejnym etapem wycieczki była „ Niewidzialna wystawa”. Było to niezapomniane przeżycie, gdyż jej zwiedzanie odbywało się w całkowitej ciemności, a przewodnikami byli niewidomi. Uczniowie mogli doświadczyć w jaki sposób funkcjonują i postrzegają świat osoby słabo lub całkowicie niewidzące. Za pomocą zmysłu dotyku i słuchu „obejrzeliśmy” mieszkanie, przeszliśmy ruchliwą ulicą, byliśmy w leśniczówce oraz w lesie. Ogromne wrażenie wywarła na koniec wizyta w sklepie oraz dokonanie w nim prawdziwych zakupów.

Magdalena Kaczor

Sprawozdanie z wycieczki do klubu jeździeckiego III A

Sprawozdanie z wycieczki do klubu jeździeckiego.

Dnia 20 października nasza klasa IIIA pojechała autokarem na wycieczkę do Pony Club w Nowym Jankowie. To mała stajnia. Jest tu około 10 koni, są też gęsi, kaczki, kury i owca. Na miejscu przywitali nas państwo Krzysztof i Aneta Aniołek. Później wszyscy czyścili konie. Następnie nasz kolega Czarek podzielił nas na dwie grupy. Jedna jeździła na koniach, a druga bryczką. Po pół godziny była zmiana. Chętni mogli gonić bryczkę. Ja wystartowałem ostatni, ale dobiegłem pierwszy. Dowiedzieliśmy się też wiele ciekawostek związanych z końmi i jeździectwem np. że kolor konia nazywa się maść. Zapamiętałem 2 z czterech podstawowych kolorów to kasztan i siwy. Na koniec było pieczenie kiełbasek. Chłopcy, którzy zjedli mogli grać w piłkę nożną. Wycieczka bardzo mi się podobała. W przyszłości chętnie wrócę w to miejsce.

Paweł Pietrucha, klasa IIIA

Wycieczka kl.IA i Ib

29.09.2016 r. klasy pierwsze pojechały do teatru „Rampa” w Warszawie na musical familijny „Pinokio” według znanej powieści Carlo Collodiego. Po przedstawieniu (które bardzo się wszystkim podobało) - czekała na dzieci niespodzianka – wspólne zdjęcie z aktorami i zwiedzanie teatru.

Za pomoc w organizacji niespodzianki dziękujemy Pani Ż.Surażyńskiej.

Uczniowie klas I i opiekunowie

Wycieczka do kina w Wołominie

Sprawozdanie z lekcji kinowej w Wołominie

Dnia 21 września 2016 roku odbyła się jednodniowa wycieczka do kina w  Wołominie. Wybraliśmy się całą naszą klasą IIIA oraz z klasą IIB. Zbiórka była o godzinie 7.45 przed szkołą. W autobusie każdy rozmawiał ze znajomymi, śmiał się lub grał. Podróż trwała 30 minut, gdy wyszliśmy z autobusu ustawiliśmy się parami i poszliśmy do kina.

W kinie przywitała nas pani Agnieszka, która przeprowadziła z nami ciekawą lekcję pod tytułem „Więc chodź narysuj mój świat”. Dowiedzieliśmy się, że filmy komputerowe są łatwiejsze do zmontowania niż animowane. Pani Agnieszka włączyła nam film jak narysować Kubusia Puchatka i później wszyscy rysowaliśmy tego misia.

Na zakończenie naszego spotkania obejrzeliśmy bardzo ciekawy film pod tytułem „Mały książę”. Dobiegł koniec naszej wycieczki i ruszyliśmy w drogę powrotną. Około godziny 12:00 dotarliśmy pod szkołę, skąd czym prędzej poszliśmy z rodzicami do domów.

Uważam, że była udana wycieczka i chciałbym, żeby odbywało się takich więcej.

Łukasz Tymiński, klasa IIIA

Wycieczka do gospodarstwa rolnego III A

Sprawozdanie z wycieczki do gospodarstwa rolnego państwa Kuligowskich

We wtorek 20 września 2016r. nasza klasa III A wraz z wychowawczynią p. Lucyną udała się na wycieczkę do gospodarstwa rolnego państwa Kuligowskich, mieszkających przy szkole. Zgodnie z przeprowadzoną wcześniej lekcją na temat: „Jakie rośliny uprawia się na polu?” dowiedzieliśmy się o dziadka Kuby o różnych rodzajów zbóż. Niektóre z nich sieję się jesienią, a inne wiosną. Opowiadał nam co ze zbóż możemy otrzymać. Mówił również o innych swoich uprawach i sadzeniu ziemniaków. Wielkim zainteresowaniem cieszyły się króliki, ale w gospodarstwie były też kury. Zwiedzaliśmy maszyny rolnicze. Kto chciał mógł wejść na kombajn do kopania ziemniaków. Do szkoły wróciliśmy zadowoleni. Wycieczka bardzo nam się podobała.

Adam Biliński, klasa III A

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dnia 20 września 2016 roku w szkole rozmawialiśmy o roślinach uprawnych, takich jak żyto, pszenica itd. Poszliśmy do gospodarstwa Kuby (kolegi z klasy), a tam rozmawialiśmy o zbożu. Widzieliśmy ziarna żyta, owsa i pszenżyta (to połączenie pszenicy i żyta). A obok stał Ursus i kombajn marki Anna ( nie wiem czy was interesują te marki, ale będę je pisać), bo właśnie wczoraj kopali ziemniaki. Co najciekawszego znaleźli pamiątki, które(niby) pochodziły z drugiej wojny światowej. Później pan pokazał nam królika i dziwną kurę, która miała spore opierzenie na głowie. Również Kuba jakbym wiedział musiał pokazać swój motor  (a dokładnie motocross). Później widziałem resztę jego sprzętu.

Jakub Olejnik, klasa III A

Zielona szkoła - SERWY

ZIELONA SZKOŁA - SERWY 2016

W dniach 09 -13 maja 2016 roku uczniowie z klas IV - VI wzięli udział w wyjeździe na Zieloną Szkołę do Ośrodka Sportów Wodnych w Serwach k/Augustowa. Podczas pobytu dopisała nam piękna, słoneczna pogoda. Atrakcyjne zajęcia, min. pływanie kajakami i łodzią wiosłową, strzelanie z łuków, wspinaczka po ściance oraz w parku linowym, rowerowa wycieczka i edukacyjne spacery po Puszczy Augustowskiej, gry zespołowe i zabawy na świeżym powietrzu sprawiły, że pobyt minął nam bardzo szybko. Wieczorami też nie brakowało wrażeń podczas nocnej gry terenowej, odkryliśmy wiele talentów tanecznych podczas dyskoteki, a także świetnych wokalistów przy śpiewach ogniskowych. Myślę, że każdy znalazł tam coś dobrego dla siebie, a dopełnieniem sportowych wrażeń była wspaniała kuchnia ośrodka serwująca wyśmienite posiłki. Dziękuję wszystkim uczestnikom za właściwe zachowanie i wspaniałą, wspólną zabawę oraz wychowawcom, Paniom: Agnieszce Wrona, Agnieszce Kowalczyk i Annie Burza za opiekę w dzień i w nocy.

Magdalena Kaczor

Galeria zdjęć: http://zs-zalubice.samorzad.pl/index.php?dzial=galeria2&kat=354&a=1

Wycieczka szkolnej do Warszawy - kl. IV S.P.

W dniu 19.04.2016 r uczniowie klasy IV wzięli udział w wycieczce szkolnej do Warszawy. Pierwszym jej etapem był spacer uliczkami Starego Miasta. Po przywitaniu z Królem Zygmuntem zajrzeliśmy na podwórko Zamku Królewskiego, odwiedziliśmy Syrenkę na Rynku oraz sprawdziliśmy gdzie mieszka Pan Prezydent Polski. Następnie oddaliśmy hołd rówieśnikom walczącym o Warszawę pod pomnikiem Małego Powstańca. Dodatkową atrakcją był przemarsz po placu wraz z żołnierzami Wojska Polskiego podczas zmiany warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Po trudach spaceru udaliśmy się do teatru Studio Buffo na spektakl pt. "Tajemniczy ogród". Sztuka bardzo się podobała, a aktorów nagrodzono gromkimi brawami. Przybliżyła ona treść szkolnej lektury, co będzie przydatne podczas jej omawiania na języku polskim. Ostatnią atrakcją wycieczki był obiad w ulubionej przez uczniów restauracji Mc Donalds. Zachwytom nad smakiem wykwintnych dań oraz kolejnym zamówieniom nie było końca, jednak udało się, z niewątpliwie pełnymi brzuszkami, szczęśliwie powrócić do Załubic.
Dziękujemy za pomoc w opiece oraz za pamiątkowe zdjęcie Pani Oldze Rowickiej.
Wychowawca: Magdalena Kaczor.

Coś dla ciała i dla ducha

Dnia 22 października 2015 roku z samego rana klasa II gimnazjum wraz z kilkoma uczniami z innych klas wyjechała spod szkoły na wycieczkę po Warszawie.

Pierwszym punktem zwiedzania była fabryka czekolady” E. Wedel” mieszcząca się na ulicy Szpitalnej. Uczniowie wraz z opiekunami poznali historię powstania i tradycje wytwórni, zostali oprowadzeni po terenie obiektu, a także mieli możliwość spróbowania wyrobów cukierniczych min. sławnych torcików wedlowskich oraz gorzkiej czekolady pitnej.

Pod koniec spotkania każdy zwiedzający dostał drobny upominek od firmy w postaci czekolad.

Następnie wycieczka zwiedziła wraz z przewodnikiem miejsca kultu boga różnych wiar.

Na początku udała się do synagogi im. małżonków Rywki i Zalmana Nożyków, gdzie została zapoznana z elementami budowli oraz tym, jak wygląda msza żydowska.

Drugim miejscem był kościół protestancki pod wezwaniem Świętej Trójcy. Pani pełniąca posługę w kościele opowiedziała grupie o budowie punktu oraz o wierze, jaką wyznają członkowie tej wspólnoty kościelnej.

Końcowym punktem wycieczki był ośrodek buddyjski. Tam dowiedziano się o buddyzmie oraz jego praktyce, ważną informacją było wyjaśnienie zasady reinkarnacji oraz sensu medytowania.

Po wycieczce, już w godzinach wieczornych, jej członkowie wrócili pod szkołę do Załubic. Uczniowie zadowoleni i najedzeni udali się do domów.

Julia Król

galeria zdjęć: http://www.zs-zalubice.samorzad.pl/index.php?dzial=galeria2&kat=346&a=1

Wizyta w leśniczówce

8 października 2015r. klasy IIA i IIB były na wycieczce w leśniczówce. Leśniczówka ta znajduje sie w Kuligowie. Pan leśniczy oprowadził nas po lesie. Pokazał pomnik przyrody i opowiedział o zwierzętach, które tam mieszkają. Mieliśmy okazję dołożyć siana do karmnika dla leśnych zwierząt. Bylo też ognisko, a na nim pieczenie kiełbasek. Kolejną atrakcją był pokaz strażacki. Strażacy pokazali nam cały sprzęt i można się było przejechać ich wozem. Potem bawiliśmy się w różne ciekawe zabawy. Następnie wyruszyliśmy w drogę powrotną do szkoły. Wycieczka ta bardzo mi się podobala. Było super!

Mikołaj Borys klasa IIA

Wycieczka do Torunia

Dnia 24 października 2014 r. klasy IVA, IVB i VA pod opieką Moniki Chudzik, Anny Burzy i Edyty Rudy wybrały się na jednodniową wycieczkę do Torunia. Po dotarciu do miasta pierników uczniowie obejrzeli film w planetarium pt.„Planety i gwiazdy”, a następnie wybrali się na zwiedzanie starego miasta w asyście przewodnika. Zobaczyli Rynek Staromiejski, wspaniały gotycki ratusz, Krzywą Wieżę i kościół Najświętszej Marii Panny oraz Dom, w którym urodził się Mikołaj Kopernik. Po obiedzie wszyscy wzięli udział w warsztatach wypiekania tradycyjnych pierników, które odbyły się w Muzeum Piernika. Po zakupie słodkich pamiątek, komfortowym autokarem, wszyscy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wrócili do Załubic.

WARSZTATY EDUKACYJNE

29.X.2014r. klasa II i III wybrała się na warsztaty edukacyjne do Warszawy. Celem zajęć było poszerzenie wiedzy dzieci o otaczającym je świecie i rozbudzenie chęci do dalszego poznawania go. Tematyka zajęć dla klasy II to „Misja Alchemik”, a klasy III – „Naukowa Piromancja”. Podczas misji Alchemik dzieci odkrywały tajemnice małej chemii. W laboratorium sprawdzały m.in.: czy da się „nabić balon w butelkę”, własnoręcznie stworzyły i zaobserwowały wybuch wulkanu, poznały właściwości magicznej masy. Natomiast na „Naukowej Piromancji” – dzieci przekonały się, że do niezwykłych widowisk z ogniem nie potrzebne są zaklęcia, ale wiedza naukowa i starannie przygotowane doświadczenia. Przeprowadzono szereg eksperymentów z ogniem, pokazano w jaki sposób można go rozpalić bez użycia zapałek, że papier nie zawsze się pali, a ogień i jego ciepło mogą pozwolić dostrzec nam to, co niewidoczne gołym okiem. By nie igrać z ogniem, dzieci poznały również sposoby jego gaszenia i zasady bezpieczeństwa. Na zakończenie warsztatów była gra w paintball laserowy w labiryncie dżungli.

Galeria:

Kazimierz Dolny

Klasa V B w Kazimierzu Dolnym

O poranku 21 października klasa VB już o godzinie 6.15 czekała przy jeszcze zamkniętej szkole. To jednak nie dlatego, że nie mogliśmy doczekać się lekcji, ale z powodu wyjazdu do malowniczego miasteczka Kazimierza Dolnego. Jest to jedno z najbardziej urokliwych zakątków Polski. Piękne położenie i warunki naturalne sprawiają, że co roku miasto odwiedza wielu turystów.

Pierwsze nasze kroki skierowaliśmy w kierunku baszty obronnej. Pani przewodnik wyjaśniła nam, że powstała ona na przełomie XIII i XIV wieku. Pełniła wtedy funkcje obronne. Kiedy weszliśmy na basztę naszym oczom ukazał się przepiękny widok rozciągającej się Wisły. Stamtąd udaliśmy się na Górę Trzech Krzyży. Tu także dowiedzieliśmy się ciekawostki w jaki sposób trzy krzyże znalazły się na górze. Stąd mogliśmy popatrzeć na panoramę rynku. Niezapomniany widok wynagrodził nam trudy drogi. Stamtąd udaliśmy się do Kościoła Farny, gdzie znowu dowiedzieliśmy się wielu interesujących rzeczy. Tym razem nasi koledzy ministranci także mogli wykazać się wiedzą, która zaimponowała pani przewodnik.

Na Rynku naszą największą uwagę zwróciły na siebie kamienice, a w szczególności Kamienica pod św. Mikołajem i Krzysztofem. Kamienice te powstały w XVII wieku. Ich właścicielami byli bracia Mikołaj i Krzysztof Przybyłowie. Widzieliśmy tu także synagogę. Do naszego kolejnego punktu dotarliśmy specjalnym pojazdem „melexem”. Zobaczyliśmy Wąwóz Korzeniowy. Jest on uważany za jeden z najpiękniejszych wąwozów kazimierskich. Poznaliśmy tajemnicę jego powstania. Stamtąd udaliśmy się na prawdziwy rejs po Wiśle, a po nim na pyszny obiad, bo niektórzy już dobrze zgłodnieli.

Naszym ostatnim punktem było zwiedzanie Muzeum Przyrodniczego. Jest to XVI wieczny spichlerz. Poznaliśmy tu osobliwości ożywionej i nieożywionej przyrody okolic Kazimierza Dolnego. Po intensywnym dniu wróciliśmy do domu pełni niezapomnianych wrażeń. Choć troszkę zmęczeniu ku zdziwieniu naszej wychowawczyni wszyscy rano kolejnego dnia pojawiliśmy się w szkole.

Galeria zdjęć:

Wycieczka do leśniczówki kl. I

Sprawozdanie z wycieczki do lasu.

Na pierwszą w nowym roku szkolnym wycieczkę udały się klasy pierwsze. W środę 22 października pojechały do leśniczówki w Kuligowie.  Pan Leśniczy zabrał dzieci na spacer do lasu, opowiedział o zmianach zachodzących w lesie, mówił o  zwierzętach i roślinach.  Po powrocie do leśniczowki odbyło się wspólne ognisko, na którym każdy mógł upiec kiełbaskę. Ku zaskoczeniu wszystkich na koniec wycieczki przyjechała na sygnale Straż Pożarna. Pan Strażak pokazał specjalistyczny sprzęt, dzieci mogły wejść do samochodu.
Wszyscy zadowoleni wrócili do szkoły.

Wycieczka do leśniczówki kl. II

W środę 1 października 2014 r. uczniowie klasy II wybrali się na wycieczkę do lasu na prawdziwą lekcję przyrody. Naszym przewodnikiem był Pan leśniczy z Sokołówka. Widzieliśmy paśnik dla zwierząt z magazynem na górze oraz budki lęgowe dla ptaków. Las, w którym byliśmy to las mieszany, były tam drzewa iglaste i liściaste, takie jak sosny, brzozy, dęby i klony. Mieliśmy okazje zobaczyć prawie 400 - letni dąb, najstarsze drzewo w lesie. Zauważyliśmy kalinę oraz padalca. Niestety nie udało nam się znaleźć grzybów, ponieważ ściółka w lesie, była bardzo sucha.
Po wycieczce po lesie Pan leśniczy zorganizował nam ognisko, przy którym piekliśmy pyszne kiełbaski. Nagle na sygnale przyjechała Straż Pożarna z Wołomina. Strażacy zaprezentowali nam samochód strażacki oraz sprzęt gaśniczy.
Wycieczka była bardzo udana, pełna wrażeń, wszystkim dopisywały dobre humory. Pragniemy podziękować Panu Marcinowi - leśniczemu z Sokołówka za zaproszenie oraz Panom Strażakom z Wołomina.

Klasa II z wychowawcą.

SPRAWOZDANIE Z WYCIECZKI  III KLASY GIMNAZJUM

KRAKÓW – OJCÓW – OGRODZIENIEC

W  dniu 18.09.2013r. zebraliśmy się o godzinie 5.00 przed szkołą
 w Załubicach.  Wszyscy w dobrych humorach czekaliśmy na autokar. Kiedy podjechał, zapakowaliśmy bagaże i wyruszyliśmy w drogę rozpoczynając naszą trzydniową przygodę. Razem z nami jako opiekunowie jechały: wychowawca klasy Pani Celina Momot i Pani Beata Rosłon. Droga upływała nam we wspaniałej atmosferze. Na śniadanie zatrzymaliśmy się w McDonald.  Potem wyruszyliśmy
w dalszą drogę. Kiedy dojechaliśmy do Krakowa czekała na nas Pani przewodnik. Naszą wizytę w tym pięknym mieście rozpoczęliśmy od dzielnicy żydowskiej
- Kazimierza. Zwiedziliśmy Klasztor i Bazylikę Ojców Paulinów na Skałce oraz krypty zasłużonych.
Na starym mieście widzieliśmy: Barbakan, Bramę Floriańską, Rynek Starego Miasta, Kościół Mariacki, Sukiennice, Wieża Ratuszowa, Collegium Maius i kilka Kościołów: Kościół Franciszkanów, Kościół Dominikanów, Kościół  św. Piotra i św. Pawła, Kościół św. Andrzeja, Katedrę Wawelską, a następnie Zamek na Wawelu.
    Po tak bardzo intensywnym dniu z wyczekiwaniem czekaliśmy na nocleg
w schronisku PTTK ZOŚKA.
    Specjalnym punktem programu było zwiedzanie trasy podziemnej pod Sukiennicami, jaskini Łokietka, Piaskowej Skały i maczugi Herkulesa. Ciekawym dla nas miejscem do zwiedzania był Zamek Ogrodzieniecki w Podzamczu położony
w centralnym punkcie Jury Krakowsko-Częstochowskiej.
    Ostatniego dnia wycieczki w  drodze powrotnej zwiedzaliśmy w Tokarni Park Etnograficzny Muzeum Wsi Kieleckiej będące skansenem budownictwa ludowego przenoszonego z regionów etnograficznych Kielecczyzny.
    Do Załubic dojechaliśmy około godziny 21.00 .
Trzydniowy wyjazd był bardzo ciekawy, dobrze zaplanowany i zorganizowany.
Dziękujemy Pani Beacie Wiśniewskiej za zaplanowanie i przygotowanie całej wycieczki a Pani wychowawczyni Celinie Momot oraz Pani Beacie Rosłon za opiekę w czasie wycieczki.
    Wszyscy chcielibyśmy powtórzyć tę wspaniałą przygodę.

Spektakl baletowy "Kopciuszek"

Wycieczka do Teatru Wielkiego
 - Spektakl baletowy "Kopciuszek"

5 czerwca 2013 r. wybraliśmy się do Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie by obejrzeć niezwykły spektakl baletowy pt: „ Kopciuszek” do którego muzykę skomponował Siergiej Prokofiew, uznany kompozytor światowej sławy. Weszliśmy do gmachu i powoli zajęliśmy miejsca na balkonie I. Spektakl rozpoczął się o 10.00 Został poprzedzony słowem wstępnym wygłoszonym przez organizatorkę programu JUTRoPERA.

Chwilę później rozległa się uwertura, kurtyna uniosła się w górę i naszym oczom ukazali się znakomici tancerze w przepięknej scenerii i we wspaniałych strojach. Spektakl składał się z trzech aktów i trwał prawie 3 godziny. W tym czasie podziwialiśmy umiejętności taneczne nie tylko tancerzy Polskiego Baletu Narodowego, ale również uczniów Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza. Wyjątkowy zachwyt budziły partie solowe m.in. Kopciuszka – Aleksandry Liashenko, Księcia – Maksima Woitiula, Sióstr Przyrodnich Kopciuszka: Petroneli – Sergeya Basalaeva, Urszuli – Carlosa Martína Péreza, Wróżki Chrzestnej – Anny Lorenc oraz Błazna – Pawła Koncewoja, ale także sceny zbiorowe, jak na przykład taniec podczas balu.

Balet Siergieja Prokofiewa oglądaliśmy w przepięknej inscenizacji, która od lat cieszy się powodzeniem w słynnym Royal Ballet w Londynie. Takie właśnie przedstawienie przygotowała Pani Wendy Ellis Somes, dawna gwiazda Royal Ballet, która zrealizowała choreografię Sir Fredericka Ashtona z Polskim Baletem Narodowym.

Na zakończenie wspaniały balet został nagrodzony przez publiczność rzęsistymi brawami. Barwne widowisko pozostanie na długo w naszej pamięci. To była naprawdę warta zobaczenia impreza kulturalna.

Polecamy - uczniowie klas IV i V

Sprawozdanie z wycieczki klasowej do Teatru RAMPA

W dniu 08/04/2013 uczniowie KLASY  IV udali się do Teatru RAMPA na przedstawienie:

pt.: „Awantura o Basię”

Spektakl rozpoczął się punktualnie o godzinie 11:00. Z wielkim zaciekawieniem wszyscy oglądaliśmy to dwugodzinne przedstawienie. Postacie oraz akcja spektaklu dostarczała nam, jako widzom, niezwykle różnych doznań. Od radości i zabawy, aż do wielkiego wzruszenia i łez. Scenografia oraz przepiękne utwory muzyczne dopełniały tę niezwykle fantastyczną przygodę, małej a potem
dorastającej Basi Bzowskiej.

W przerwie zaopatrzyliśmy się w płyty piosenek wykonywanych w trakcie przestawienia.

Wewnętrznie mocno poruszeni i jednocześnie uradowani zakończeniem prawdziwej awantury
o Basię, wychodziliśmy z Teatru RAMPA.

Niewątpliwie wielkim i niezwykłym dla nas wydarzeniem było spotkanie naszej grupy z bohaterką tytułową przestawienia, Basią w wieku dorastającym – Pauliną  Łuniewską. Zaprosiliśmy ją do naszego autokaru, rozdawała nam wszystkim autografy i robiliśmy sobie z nią zdjęcia. Do dziś mamy w pamięci te wydarzenia.

Polecamy  wszystkim to niezwykle pouczające i wzruszające przestawienie, bo warto je obejrzeć.

Dziękujemy Pani Bernadetcie Stwora – naszej Wychowawczyni za zorganizowanie nam wyjazdu
na to przedstawienie.

Polecamy innym - Klasa IV

Wycieczka do Sejmu RP

Sprawozdanie

We wtorek 19 lutego 2013 roku odbyła się wycieczka do Warszawy. Pierwszym przystankiem na naszej drodze była Manufaktura cukierków. Klasy III A i III B pod opieką pani Magdaleny Olejnik i pani Beaty Skóry udały się do „sklepu z cukierkami” na ulicę Tamki, zaś klasa II B wraz z panią Lucyna Śliwińską odwiedziły sklep na ulicy Nowy Świat.

Tam uczestnicy wycieczki zobaczyli jak wykonuje się cukierki i lizaki z karmelu, pokaz trwał około godziny, pomimo długiego czasu obserwacji dzieci oglądały pokaz z zaciekawieniem, czekając na efekt końcowy. Każdy otrzymał zestaw słodyczy „hand made” oraz każdy mógł kupić słodkie prezenty dla rodziców i rodzeństwa.

Po pokazie wszystkie grupy spotkały się w autokarze i zadowoleni wyruszyli w dalszą podróż - przystanek Sejm, ulica Wiejska.

W biurze przepustek panie otrzymały karty wstępu, aby cała grupa mogła zwiedzać Sejm. Pracownik Biura Ochrony Rządu sprawdził, czy uczniowie nie posiadają niebezpiecznych przedmiotów i materiałów wybuchowych - jedynymi „materiałami wybuchowymi” były uśmiechy dzieci. Lekcje na temat pracy posłów przeprowadziła przesympatyczna pani w Sali Wszechnicy Sejmowej, z powodu trwających obrad nie mogliśmy zwiedzić całego budynku Sejmu, lecz mogliśmy obserwować trwające obrady. Tego dnia odbyło się bardzo ważne posiedzenie rządu na temat wyników negocjacji w sprawie wieloletnich ram finansowych na lata 2014-2020 oraz sprawozdanie komisji o projekcie ustawy o ratyfikacji Traktatu o stabilności, koordynacji i zarządzaniu w Unii Gospodarczej i Walutowej na której uczestniczył sam premier Polski Donald Tusk.

Wycieczka ta miała na celu przede wszystkim sprawić dzieciom odrobinę radości oraz dowiedziały się kto i w jaki sposób rządzi naszym krajem. Być może za kilkanaście lat na ławie posłów zasiądzie absolwent naszej szkoły.

Galeria zdjęć: http://www.zalubice.samorzad.pl/galeriav.php?ident=5355&idkat=290 size="3">

Centrum Nauki Kopernik

Dnia 21 listopada klasa III b była na wycieczce w Warszawie. Pierwszym punktem – choć nieplanowanym było zwiedzanie Starego Miasta. Następnie pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Poprzez różnego rodzaju doświadczenia dzieci mogły uczyć się - bawiąc. Oglądaliśmy w Teatrze Robotycznym bardzo interesujący film pt. "Tajemnica pustej szafy, czyli duchy z czwartego wymiaru" Opowiada on o przestrzeni dwu- i trójwymiarowej w bardzo ciekawy i interesujący sposób.  Na wystawie „ Świat w ruchu” dowiedzieliśmy się, że nasza planeta, woda w oceanie, krew w naszych żyłach, cząsteczki tworzące niezbędne do oddychania powietrze - cały otaczający nas świat jest w nieustannym ruchu. Dzięki eksponatom tworzącym wystawę można było dowiedzieć się, jak rozchodzą się fale dźwiękowe oraz światło, a także, w jaki sposób wprawiane są w ruch palce dłoni. Była również okazja do samodzielnego wyprodukowania prądu elektrycznego, do przyjrzenia się, jak powstaje tornado oraz doświadczenia tego, co się dzieje podczas trzęsień ziemi. Znajdujące się tu eksponaty pozwalały zajrzeć w głąb ludzkiego organizmu oraz poprzez samodzielne eksperymenty poznawać otaczający świat. Ogromne wrażenie zrobiły na nas bańki mydlane, na tej wystawie spędziliśmy chyba najwięcej czasu super bawiąc się. Wystawa „Strefa światła” cała pogrążona w mroku dawała okazję do poznania własności światła oraz umożliwiała doświadczenia różnego rodzaju iluzji optycznych. Wystawa „Korzenie cywilizacji” pozwoliła odbyć podróż od zamierzchłych dziejów, po czekającą nas przyszłość, oraz poznać najważniejsze osiągnięcia ludzkiej myśli. Szukając źródeł współczesnej cywilizacji mieliśmy okazję wybudować most według projektu Leonarda da Vinci, wczuć się w rolę archeologa używającego robotów podczas wykopalisk, a także poznać wykorzystywane dawniej i dzisiaj źródła energii.

Po wyjściu z Centrum Nauki Kopernik pojechaliśmy na stację Metra Politechnika w celu jej zwiedzenia, a następnie odbyliśmy podróż tym środkiem lokomocji. Dowiedzieliśmy się jak kasuje się bilety i na własnej skórze przekonaliśmy się, co by było gdybyśmy ich nie mieli przy sobie. Dumnie każdy z nas pokazywał bilet kontrolerowi. Na zakończenie naszej wycieczki pojechaliśmy do MCdonalda, gdzie mogliśmy trochę odpocząć i posilić się. Podczas wycieczki nie było ani chwili na nudę! Wróciliśmy bardzo zadowoleni i pełni wrażeń . Z  pewnością zapamiętamy tę wycieczkę na długo!!!!!!

Zdjęcia z wycieczki: target='_blank'>http://www.zalubice.samorzad.pl/galeriav.php?ident=4857&idkat=271

sprawozdanie

Relacje z wycieczki w dniu 30 października

W trakcie wycieczki do Łazienek Królewskich dzieci z klasy I ,IIA, IIB wzięły udział w dwóch
lekcjach muzealnych:
  1.   "Bajka zamiast lekcji"
  2. "Królewski zwierzyniec"
"Bajka zamiast lekcji" to część, w trakcie której dzieci zwiedzały Pałac Myślewicki, wysłuchały mitu greckiego o pochodzeniu wzoru pawiego oka i takie pawie oko wykonały z kolorowego papieru.

"Królewski zwierzyniec" to lekcja o zwierzętach żyjących w parku otaczającym Łazienki. Dzieci widziały wiewiórkę, wronę, srokę, kopiec kreta , pawia (ze względu na zimową porę paw nie mógł pochwalić się
okazałym ogonem), karmiły także kaczki i gołębie nad stawem. Po krótkim spacerze przez park (ok.10-15 min) dzieci rozwiązywały wykreślankę z nazwami zwierząt oraz malowały odbitą na ksero kaczkę.

Zdjęcia z wycieczki: http://www.zalubice.samorzad.pl/galeriav.php?ident=4846&idkat=270

SPRAWOZDANIE Z WYCIECZKI "JASKINIA RAJ - KUROZWĘKI"

Dnia 19 października 2012 r. uczniowie klas IV - VI wyruszyli na wycieczkę w okolice Kielc. Opiekunkami wycieczki były nauczycielki: Bernadetta Stwora i Edyta Rudy oraz mamy uczniów: Pani Hanna Skrzypczak i Pani Joanna Kustosz. Wyruszyliśmy o 7:00 rano spod szkoły, po drodze w Warszawie dołączyła do nas pani pilot, która podczas podróży opowiadała nam różne ciekawe historie związane z ziemią kielecką. Po kilkugodzinnej podróży w doskonałym humorze dojechaliśmy do Jaskini Raj – najpiękniejszej w Polsce. Zwiedzaliśmy ją w dwóch grupach z przewodnikiem, który opowiadał nam o powstaniu jaskini i „jej mieszkańcach”. Przepiękne nacieki, stalaktyty, stalagmity, kolumny pobudzały naszą wyobraźnię. Niektórzy dostrzegli mieszkańców tego miejsca - pająki, a na wybrańców spadły "kropelki szczęścia". Na wszystkich ogromne wrażenie wywarły liczące setki tysięcy lat skały. Wnętrze składa się z kilku sal. Przez sztolnię wchodziliśmy do Komory Wstępnej, a potem do największej sali, nazywanej Salą Złomisk. Znajdują się w niej ogromne głazy, które oderwały się od sufitu, a potem przez tysiące lat pokrywały się naciekami. Interesująca była zwłaszcza prześwitująca kolumna zwana Harfą. Wszystkim się bardzo spodobała. W Sali Kolumnowej połączonej z Salą Złomisk długim, wąskim korytarzem obejrzeliśmy piękne formy skalne, np.  tzw. pola ryżowe, oraz perły jaskiniowe leżące na dnie sali. Przez mostek przechodziliśmy do Sali Stalaktytowej, która zadziwiała nas bogactwem krystalicznych nacieków w różnych stadiach rozwoju. Stąd droga wiodła do Sali Wysokiej i do wyjścia. Niestety nie można było fotografować wnętrza jaskini. Niektórzy w zamian kupili pocztówki oraz pamiątki.

Kolejnym celem wycieczki był Pałac w Kurozwękach oraz zwiedzanie mini ZOO. Po dotarciu na miejsce zjedliśmy posiłek w barze „Bizon” i wyruszyliśmy na podbój Pałacu. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od przejścia przez piwnice pałacu, gdzie zwiedziliśmy salkę muzealna, w której obejrzeć mogliśmy reprodukcje broni rycerskiej oraz zabytki znalezione podczas prowadzonego od 2000 roku odgruzowywania i porządkowania piwnic zamkowych. Następnie zobaczyliśmy wnętrze pałac w którego skład wchodzą pokoje gościnne, kapliczka, sala balowej, 2 jadalnie oraz dziedziniec. Zwiedzanie było naprawdę ciekawe, jednak z niecierpliwością czekałyśmy na zwiedzanie mini ZOO, bardzo uważnie przyglądaliśmy się – strusiom (które były na prawde wielkie ;)), lamom, dzikom i kozom. Niestety ze względu na  późną porę nie udało nam się zobaczyć bizonów ;(. Jednak przeczytaliśmy tablicę informacyjną z której dowiedzieliśmy się, że pierwsze bizony ściągnięto do Kurozwęk z Belgii w 2000 roku – 20 jałówek i 2 byki. Stado rozrosło się do 80 sztuk i ciągle się powiększa.

Polecamy wszystkim ziemię kielecką. Naprawdę warto poznać i zwiedzić ten rejon Polski.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć: http://zalubice.samorzad.pl/index.php?dzial=galeria&kat=261 />

do Pałacu w Wilanowie
i Ogrodu Botanicznego w Powsinie

W dniu 19 maja 2012r. odbyła się jednodniowa wycieczka klasowa zorganizowana dla uczniów I klasy Gimnazjum im. Anieli Janusz w Starych Załubicach.
Głównym celem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Pałac w Wilanowie.
Dodatkowo mieliśmy zaplanowane obejrzenie Ogrodu Botanicznego w Powsinie.
    Na wycieczkę pojechało 25 uczniów i 2 opiekunów: Pani Celina Momot – wychowawczyni klasy i Pani Marzena Zielińska.
    Wyjechaliśmy autokarem o godzinie 8.00 sprzed budynku naszej Szkoły.
Podróż przez zatłoczoną Stolicę trwała około 1,5 godziny. Gdy wysiedliśmy,
z autobusu wyruszyliśmy na zwiedzanie. Przepiękne wnętrza Pałacu w Wilanowie prezentowała nam Pani Przewodnik. Wspaniałe barokowe komnaty, sale i obrazy królów polskich sprawiały na nas wielkie wrażenie. Wszystkim byliśmy zachwyceni.
Następnie udaliśmy się w drogę do Ogrodu Botanicznego w Powsinie. Ogród Botaniczny to urokliwe i niespotykane miejsce. Obejrzeliśmy rzadko występujące gatunki roślin i kwiatów. Podczas zwiedzania Ogrodu Botanicznego pani przewodnik, ciekawie opowiadała nam o zasadach uprawy i rozrostu roślin.  Jest to cudowne miejsce na rodzinne spacery i wycieczki szkolne. Zwiedzanie ogrodu zajęło nam
ok. 2 godzin.
Około godziny 13.30 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Po drodze zajechaliśmy do McDonalda,  bo była już pora obiadowa i byliśmy głodni.
Do szkoły wróciliśmy o godzinie 15.00.
Przez cały dzień naszej wycieczki była piękna, słoneczna pogoda.
To była bardzo pouczająca i ciekawa wycieczka, pozostawiająca nam miłe
wrażenia.

Dziękujemy Organizatorom i  cieszymy się, że są takie wycieczki.

do Metropolii na Powązkach
i Muzeum Powstania Warszawskiego

Dnia 10.11.2012r. w wycieczce klasowej zorganizowanej dla uczniów I klasy Gimnazjum im. Anieli Janusz w Starych Załubicach udział wzięli wszyscy uczniowie.
Plan wycieczki obejmował zwiedzanie Metropolii na Powązkach oraz Muzeum Powstania Warszawskiego.
Naszymi opiekunami byli: Pani Celina Momot – wychowawczyni klasy i Pani Marzena Zielińska.
    Sprzed Szkoły wyjechaliśmy autokarem o godzinie 8.00.
Po około 1,5 godzinnej podróży dotarliśmy do pierwszego punktu wycieczki czyli największej warszawskiej metropolii,  która jest miejscem spoczynku tysięcy Polaków uczestników powstań listopadowego, styczniowego, wielkopolskiego, powstań śląskich, bohaterów wojny polsko-bolszewickiej, żołnierzy walczących w okresie II wojny światowej, powstańców warszawskich a także ludzi wybitnych zasłużonych w różnych dziedzinach życia naszego państwa i narodu.
W wejściu głównym Cmentarza spotkaliśmy delegację przedstawicieli władz Prawa i Sprawiedliwości z Jarosławem Kaczyńskim na czele.
Pierwszym etapem wizyty na cmentarzu Powązkowskim było odwiedzenie pomniku ofiar katastrofy smoleńskiej. Potem przeszliśmy do grobów ludzi zasłużonych dla polskiej literatury, sztuki, polskiego kina, teatru, sportu, życia społecznego, m.in.:
•    Jana Brzechwy – poety
•    Zbigniewa Religi – lekarza
•    Kazimierza Górskiego – trenera
•    Władysława Komara – sportowiec
•    Kamili Skolimowskiej – sportowca
•    Jacka Kuronia – działacza społecznego
i inne.
W czasie zwiedzania największe wrażenie robiły na nas setki czy tysiące jednakowych krzyży znajdujące się w kwaterach wojskowych przy grobach powstańców warszawskich.  Po cmentarzu wszyscy spacerowali w wielkim skupieniu i zamyśleniu.  Pobyt na Powązkach to była prawdziwa lekcja patriotyzmu.
Następnie wyruszyliśmy w drogę do Muzeum Powstania Warszawskiego.
Muzeum zostało otwarte w przeddzień 60. rocznicy wybuchu powstania,
31 lipca 2004 r.  Jest wyrazem hołdu warszawiaków wobec tych, którzy walczyli
i ginęli za wolną Polskę i jej stolicę. To bardzo ciekawe miejsce prezentujące historyczne wydarzenia .
Wrażenia z tego miejsca, szczególnie w czasie przemieszczania się replikami ciasnych kanałów kanalizacyjnych, którymi często zmuszeni byli poruszać się powstańcy były bardzo mocne i niezapomniane.
Do szkoły wróciliśmy około  godziny 16.00.
Przez cały dzień była bardzo zła pogoda. Wiał silny wiatr i było zimno.
Pomimo pogody to była bardzo pouczająca i ciekawa wycieczka.

Sprawozdanie z wycieczki klasowej
do kina interaktywnego na film „Cztery żywioły”

I klasa Gimnazjum im. Anieli Janusz w Starych Załubicach w dniu 08.12.2012r. była na wycieczce w kinie interaktywnym na filmie „Cztery żywioły”.
    Pojechali wszyscy uczniowie i 3 opiekunów: Pani Celina Momot – wychowawczyni klasy, Pani Edyta Kowal i Pani Dorota Kuligowska.
    Seans był bardzo długi, bo składał się z sześciu części.  Każda część
była w innej sali i dostarczała zupełnie innych emocji. Pierwszą była sala ruchu, następną to sala 3D, później sala interaktywna z testami i łamigłówkami, a następnie sala wyobraźni z muzyką i różnymi dźwiękami. Kolejną była  sala inspiracji z filmami dokumentalnymi i ostatnią sala efektów świetlnych.
Wszystkie części łączył temat czterech żywiołów : ognia, wody, powietrza i ziemi.
Około godziny 14.30 wyruszyliśmy w drogę powrotną.
Do szkoły wróciliśmy o godzinie 15.30.
Wycieczka wszystkim uczniom bardzo podobała się, była bardzo ciekawa i pouczająca.

Teatr Buffo

SPRAWOZDANIE Z WYCIECZKI KLASOWEJ DO TEATRU BUFFO

Dnia 2 października 2012 r. spod szkoły w Starych Załubicach klasy gimnazjalne wyruszyły na wycieczkę do teatru BUFFO na spektakl anglojęzyczny „Opowieść wigilijna” (“A Christmas Carol”). Pomysłodawczynią i organizatorką wyjazdu była pani Agnieszka Wrona. Opiekę nada nami w czasie wyjazdy sprawowała także pani Celina Momot – wychowawczyni klasy II gimnazjum oraz pani Beata Rosłon.

Autokar spod szkoły wyjechał planowo o godzinie 7.00. Droga przebiegała szybko i bezpiecznie. Do teatru dojechaliśmy przed wyznaczonym czasem.

Spektakl rozpoczął się punktualnie i był wystawiany w języku angielskim. Każdy z nas starał się uważnie wsłuchiwać i rozumieć treść przedstawienia. “A Christmas Carol” wystawiana przez aktorów TNT Theatre Britain to przede wszystkim bardzo pouczająca sztuka ale też niezmiernie ciekawa. W wielkim skupieniu przysłuchiwaliśmy się słowom aktorów, bo nieczęsto mamy okazję zetknięcia się z prawdziwym, żywym językiem angielskim.

Po skończonym spektaklu cała nasza wycieczka udała się na spacer do Łazienek Królewskich, gdzie spędziliśmy ponad godzinę. Przy okazji zobaczyliśmy budynek sejmu przy ulicy Wiejskiej. Pogoda nam sprzyjała, było ciepło i słonecznie. Spacerowaliśmy po parku łazienkowskim i podziwialiśmy naprawdę piękne widoki. Najpiękniejsze miejsca uwieczniliśmy na zdjęciach. Po wyjściu z parku przeszliśmy obok stadionu Legii Warszawa oraz Pepsi Areny. Potem udaliśmy się do KFC, gdzie zjedliśmy posiłek.

Około godziny 16.00 wróciliśmy do szkoły. Wszyscy byliśmy bardzo zadowoleni z wycieczki.

Dziękujemy Paniom za opiekę podczas wycieczki, szczególnie pani Agnieszce Wrona za zorganizowanie tego wyjazdu.

Uczniowie Gimnazjum

Sprawozdanie z lekcji kinowej w Wołominie

Uważam, że była udana wycieczka i chciałbym, żeby odbywało się takich więcej.